Sunday, October 3, 2010

Al Kisah ...Ceria

Cam mana aku leh dapat nama CERIA, begini ceritanya:-

Tahun 2000, masa tu org dok gila yahoo.Masa tu aku ada hotmail. Lagipun Yahoo lebih menarik aku pun open la satu account yahoo. Masa dok cari id name ,aku nak letak MAWARKU ( aku minat lagu mawarku, lagu duet CT )... tapi dah ada org punya... lepas tu dok pikiq-pikiq nama apa lagi...tup tup keluar MAWAR CERIA... Ok boleh la tu... maka tercipta mawar_ceria@yahoo.com.

Ceria cukup sinonim lak dgn aku...dulu mama selalu buat coklat kek, aku lak suka mkn kek.Kawin dgn Sharil, hantu kek tambah dpt anak pun sama cam pak dia. Maka aku pun bertambah la minat dlm baking &deko kek....terhasil CERIA BITES... minat dr 2004 ,semasa beli kek Birthday Sharil  ,org yg nak tulis nama tak dak..aku minta kat cashier, nak tulis sendiri... dia kata cantik..dari situ aku mula minat.....dan akhirnya tahun 2010..terhasilnya blog Ceria Bites.Sebelum tu nak letak ceriabakes, sound tak sedap...ceriabites better.

Kebetulan lak masa beli umah di SP 2005, umah yg kami beli tu Pattern Ceria....kenapa Ceria sebab bilik  semua, pemaju cat colour lain2 -kuning,pink,blue, green...Ceria la tu..alamat umah .. Lorong CERIA 7..


Alhamdulillah ALLAH diatas kurniaan MU..


APPRECIATE ALL THE THING AROUND YOU....YOU WILL NEVER KNOW WHAT WILL HAPPEN...LOVE YOUR LIFE ; FAMILY & FRINDS...THE MOST  PRECIOUS LOVE EVER.

Wednesday, September 8, 2010

Selamat Hari Raya Aidilfitri

Dikesempatan ini, saya sekeluarga memohon maaf zahir dan batin ,salah dan silap harap diampunkan...Semoga Aidilfitri ini merapatkan ukhwah kita..Yg balik kampung berhati-hati di jalan raya..
Kepada semua  customerku, thank you for your support...

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI
 &
MAAF ZAHIR BATIN



Sunday, August 15, 2010

My 2nd Class

Alhamdulillah , 14th August 2010, I have conducted my 2nd Cupcake Class. attend by Anis & Suraya. Hope they enjoy my class and apply the knowledge gain.

TerLebih & Terkurang, kak minta halal . All the best..to both of you.

Wednesday, August 11, 2010

Cake & Class Chocolate

08.08.2010 - Happy Birthday my bro Hafeez. Mama yg buat kek , aku tolong deco.

Arini aku attend lagi kelas Chocolate.

10.00am Kami sampai ke PG Craft utk kelas coklat.. Kelas memang best sangat.Meet new friends Kelas memang Happening.. Ada saja yg buat lawak.. Thank you every one..
Kak Zarina, Kak Liza, Kak Yulia,Nora, Zila, Zakiah and Nina..I learn new praline & truffles method. Happy with the outcome.Hmm delicious.......

Saturday, July 31, 2010

My First Student


 Kak Norma dengan hasil tangannya.

 Muffin yg dihasilkan.

Alhamdulillah today i have conducted my first cupcake class attended by Kak Norma. Hope akak will satified with my teaching and apply all the knowledge in cupcake. All the best kak. Terkurang Terlebih minta halal ye kak.

Dalam kelas ini, Kak Norma diajar cara bancuh cupcake dan muffin- Orange,Pandan dan Coffee..Cara bancuh icing dan design cupcake. :).

Saturday, July 24, 2010

Tempahan

Semasa kepenatan menolong mama berpindah,minggu ni juga tempahan banyak diterima. Alhamdulillah rezeki Allah. Jom kita tengok hasilnya.Terima Kasih kepada semua customerku  MAIZA- Cupcake,ZUNITA-pudding,K.MISAH-muffin, AZILA-coklat dan Geng Production Muffin & coklat.

CERIA BITES © 2008 Por *Templates para Você*